13 lipca 2017

Pulpety wołowe w sosie


No to mamy kolejny przepis. Pomysłów na obiad pod dostatkiem. A największym strzałem w dziesiątkę często są te najprostsze, te oczywiste, gdzieś zapomniane. Proste pulpety w sosie pomidorowych, a może marchewkowym? Połączenie tych dwóch smaków jest równie dobre. Do tego sałata z jogurtem i  mamy lekki, zdrowy posiłek. Wiem, że wielu z Was nie je pomidorów - wtedy można pokusić się o sos marchewkowy. Z kolei ja na diecie miałam na odwrót - zjadłam pomidora, ale z gotowanej marchewki rezygnowałam. Jeśli żaden z tych składników Wam nie odpowiada to pora na sos koperkowy. Pomyślimy o nim zaniedługo. Zachęcam więc do chwalenia się swoimi sosami do mięs w komentarzach poniżej.

Składniki:

  • 0,5 kg mięsa wołowego mielonego 
  • 1 jajko
  • 1/2 bulionu
  • 1/2 marchewki
  • 1 duża cebula
  • 3 pomidory
  • pół pęczka koperku
  • 1 łyżka mąki żytniej (lub innej)
  • pieprz, sól

Pulpety: Mięso wyrób z jajkiem i połową posiekanego koperku. Dopraw pieprzem i solą. Uformuj małe kuleczki, obtocz je w mące i wrzucaj je do gotującego sosu. Gotuj z każdej strony po 10 minut (gdyż u mnie były zanurzone w sosie do połowy). Pod koniec do sosu wrzuć resztę posiekanego koperku.

Sos pomidorowo-marchewkowy: Na małej ilości oleju podsmaż pokrojoną w kostkę cebulkę oraz marchewkę. Dodaj pokrojone w kosteczkę pomidory, podduś i zalej bulionem. Duś jeszcze chwilę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz