13 sierpnia 2017

Drożdżówki - bez drożdży, a z nadzieniem



Drożdżówki to coś co zawsze jem chętnie. Nie jem, pałaszuje! :) Jak sama nazwa wskazuje ten słodki wyrób piekarniczy, powstaje z ciasta drożdżowego. Niestety na mojej diecie, drożdże były bezwzględnie zabronione. No cóż, pomysł na ich upieczenie narodził się dopiero teraz, gdy już wcale nie muszę się ograniczać. Może tylko ja mam bzika na punkcie drożdżówek i wszelakich wyrobów piekarniczych, ale pomyślałam sobie tak najzwyczajniej na świecie o dzieciaczkach, które są na diecie- a to z różnych powodów. Ja po prostu chciałam im dać drożdżówkę :) Może dlatego, że sama je uwielbiałam, a teraz stały się takim małym wspomnieniem samym w sobie. Bo wiecie jak to jest - "U Babci zawsze były te dobre cukierki w czekoladzie", albo "Jak szliśmy na plaże, mama zawsze miała dla nas drożdżówki, które wyciągała w chwili kiedy zziębnięci i głodni wychodziliśmy z wody". Jedzenie potrafi stworzyć piękne wspomnienia. A więc... zróbmy to bez drożdży, ale z ulubionym nadzieniem - z owocami, białym serem, a może z konfiturą.


Przepis: ( na 4 drożdżówki)

Ciasto:

  • 2 szklanki mąki żytniej
  • 60g zimnego masła
  • 160 ml mleka
  • 6 łyżek ksylitolu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Posypka:
  • 5 łyżek mąki żytniej
  • 5 łyżek ksylitolu
  • 50g masła
Nadzienie:
  • 250g sera białego
  • 2 łyżki ksylitolu

Zacznij od posypki: wsyp składniki do miski i ucieraj do utworzenia jednolitej masy. Włóż ją w woreczku do lodówki i zajmij się przygotowaniem nadzienia. Zmiel dwu- lub trzykrotnie ser biały. Dodaj ksylitol i wymieszaj. Czas na ciasto właściwe!
Do miski przesiej mąkę, dodaj proszek do pieczenia oraz szczyptę soli. Z lodówki wyciągnij masło i wetrzyj je z suchymi składnikami. Wmieszaj ksylitol, a na koniec dodaj mleko i krótko mieszaj - tylko do połączenia się składników, nie dłużej. Na dużej blasze wyłóż łyżką dowolnej wielkości okrągłe placki. W środku utwórz zagłębienia zostawiając na zewnątrz obramowanie z ciasta. W zagłębienia nałóż swoje nadzienie - w moim przypadku jest to ser biały. Na sam koniec nałóż posypkę. Piecz 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. 

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz